نظریه پردازان علم بازاریابی بر این باورند که بازاریابی علمی، ریشه در اوایل قرن بیستم میلادی ایالات متحده دارد. در آن زمان، بازاریابی به عنوان یکی از دروس رشته مدیریت کسب و کار در تعدادی از دانشگاه‌های آمریکا تدریس می‌شد.

پس از آن، علم بازاریابی جهت بهبود روابط میان فروشندگان و مشتریان و پاسخ به ابهامات در رفتار‌های مشتریان نسبت به محصولات و خدمات ارائه شده توسط فروشندگان، توسعه پیدا کرد.

کرسی درس بازاریابی برای اولین بار در دهه ۵۰ شمسی، توسط دکتر عبدالحمید ابراهیمی وارد کشور شد. این درس برای اولین بار در مدرسه عالی بازرگانی سابق (دانشگاه علامه طباطبایی فعلی) تدریس شد و بسیاری از بزرگان بازاریابی ایران افتخار شاگردی ایشان را داشته‌اند.

با کمال افتخار در سال ۱۳۹۷ رشته جدید مدیریت بازرگانی با گرایش بازاریابی در مقطع کارشناسی ارشد به رشته های موجود گروه کارآفرینی دانشگاه رازی کرمانشاه اضافه گردید.

انجمن علمی دانشجویی بازاریابی دانشگاه رازی به منظور گسترش، پیشبرد و ارتقای علمی دانش بازاریابی و توسعه کیفی نیرو‌های متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه‌های بازاریابی و مدیریت بازار تشکیل گردید.

اهدافی که انجمن برای فعالیت‌های خود برگزیده عبارتند از:

  • تقویت روحیه همکاری و کار گروهی در میان دانشجویان
  • ترغیب و تشویق دانشجویان
  • ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی
  • برگزاری گردهمایی‌های علمی
  • برگزاری کنفرانس‌های علمی و کارگاه‌های آموزشی جهت ارتقا سطح علمی دانشجویان و فعالان حوزه بازاریابی
  • ایجاد ارتباط میان صنعت و دانشگاه
  • همکاری با نهاد‌های اجرایی، علمی و پژوهشی در امور آموزش و پژوهش
  • انجام تحقیقات علمی در سطح دانشگاهی، استانی و کشوری با محققان و متخصصان بازاریابی

ایمیل انجمن: marketingassociation.razi@gmail.com



فاطمه الماسي
دبیر

ناهيد قلوزي
شورای مرکزی

پريسا باقري
شورای مرکزی

سجاد جباري
شورای مرکزی

زهرا گلشني
شورای مرکزی

کارگاه مبانی بورس جلسه اول تاریخ : 1398/08/20 ساعت : 14:00 الی 17:00


بازاریابی
پنجشنبه , 21 آذر 1398
سعید حشمتی
کارگاه بورس مقدمتی جلسه دوم
جلسه دوم مبانی بورس با حضور استاد مروتی و مسئولین کارگزاری آگاه به پایان رسید. در دقایق ابتدایی دبیر انجمن در ارتباط با برنامه های آتی و پیش رو سخنرانی کردند و در ادامه خانوم مروتی کلاس را آغاز کردند در این جلسه که توضیحاتی در ارتباط با مقدمات و اصطلاحات بورس و همچنین توضیحاتی در ارتباط با کار با سامانه و همچنین تابلو خوانی و فیلتر نویسی داده شد و در ادامه به انواع سرمایه گذاری در بورس اشاره شد و به مزایا و معایب هر یک پرداخته شد، پس 50 دقیقه و اتمام قسمت نخست کارگاه بمدت 15 دقیقه پذیرایی انجام شد و همچنین گفت و گوی حضار، همراه با مسئولین کارگزاری آگاه و همچنین مدرس انجام شد و پس از آن به ادامه کلاس پرداخته شد. این کارگاه ، در راستای معرفی و شناخت دانشجویان با بورس انجام شد و در ادامه قصد داریم با همکاری مدیریت امور فرهنگی دوره های پیشرفته را نیز برگزار کنیم. با تشکر از همکاری و همراه شما


بازاریابی
چهارشنبه , 22 آبان 1398
سعید حشمتی
نشست کارآفرینی
نشست کارآفرینی حضور مهندس کوهستانی یکی از برجسته ترین کارآفرینان استان کرمانشاه در جمع دانشجویان دانشگاه رازی، پس از پخش قران و سرود ملی ، ابتدا از دکتر طلایی مسئول استارت آپ جهت خیر مقدم و خوش آمد گویی دعوت بعمل آمد و سپس مهندس کوهستانی برای شروع نشست و گفتمان در جایگاه حضور پیدا کردند. محوریت گفت و گو در حوزه کسب شخصیت کارآفرینی بود و در پایان با جلسه پرسش و پاسخ برنامه به پایان رسید


بازاریابی
شنبه , 11 آبان 1398
سعید حشمتی
طراحی و ساخت مهر
مهر انجمن طراحی و ساخته شد و فاکتور ارسال شد


بازاریابی
دوشنبه , 20 آبان 1398
سعید حشمتی
کارگاه آموزش مبانی بورس
یکی از پرشورترین برنامه های انجمن های علمی با موضوع بورس و آموزش مقدماتی آن برگزار شد. این برنامه که با همکاری کارگزاری آگاه در تاریخ مندرج برگزار شد با هدف آشنایی دانشجویان عزیز با اصطلاحات رایج بورس اجرا شد و هدف آشنایی سطحی و آمادگی عزیزان برای دوره های پیشرفته بورس بود که با حمایت های مدیریت فرهنگی این هدف محقق گردید.